خطة امنية من المجلس العالمي الى السفير رود لارسن/A delegation from The World Council of Cedars revolution Meets With UN Ambassador T.R.Larson

377

المجلس العالمي لثورة الأرز
The World Council of the Cedars Revolution
2200 Pennsylvania Av.NW, 4th Floor, Washington DC, USA 20037
(202) 506 9540 www.cedarsrevolution.net cedarsrevolution@gmail.com
Representing the hopes and aspirations of many millions of Lebanese in Lebanon and throughout the Diaspora

الأمانة العامة
بيان
خطة امنية من المجلس العالمي الى السفير رود لارسن
واشنطن 29 تشرين الاول 2015
في اصراره على استمرار الدعم العالمي لقضية لبنان واستقلاله وتحييده عن ملفات المنطقة قام وفد من المجلس العالمي لثورة الأرز برئاسة الأمين العام المهندس طوم حرب وحضور مستشار المجلس للشؤون الدولية البرفسور وليد فارس بزيارة الأمم المتحدة والتقى السيد تيري رود لارسن المسؤول عن تنفيذ القرار الدولي 1559 كما زار عدد من ممثليات الدول المعنية بالشرق الأوسط بينها الولايات المتحدة الأمريكية وروسيا الاتحادية وفرنسا.
وقد شدد الوفد في زيارته على الأمور التالية:
* بعد استعراضه الوضع اللبناني، في ظل الحرب التي تجري في سوريا والتدخل الروسي الأخير، قام الوفد بتسليم السيد لارسن خطة أمنية مقترحة لعرضها على الأمم المتحدة ترتكز على القرار الدولي 1559 وتتضمن حماية لبنان من حرب المليشيات التي تجري في سوريا بين كل من حزب الله والنصرة وداعش ومنعها من الانتقال إلى الأراضي اللبنانية. وقد ناقش الوفد امكانية المشاركة الدولية في تنفيذ هذه الخطة.
* في الممثلية الروسية قام الوفد بالطلب من روسيا الاتحادية الضغط على إيران، حليفتها في سوريا، لعدم عرقلة الخطة المقترحة وضبط حزب الله لمنع أي انهيار أمني.
* في الممثلية الفرنسية ناقش الوفد مع أعضاء البعثة الفرنسية امكانية دعم باريس ومشاركتها تنفيذ هذه الخطة الأمنية.
* وفي لقائه مع البعثة الديبلوماسية للولايات المتحدة الأميركية طلب الوفد دعم الولايات المتحدة لهذه الخطة كجزء من حربها ضد تنطيم داعش الارهابي.
وقد صرح الأمين العام للمجلس العالمي لثورة الأرز المهندس طوم حرب بعد الاجتماعات واللقاءات الأخيرة بأن المجلس العالمي يصر على حماية لبنان واستقلاله واستمرار مؤسساته الرسمية بالعمل ومساهمة المجتمع الدولي بدعمه ولكنه أشار إلى أن الفراغ الحالي في المؤسسات لا يمكن أن يحل في ظل الوضع القائم ومن هنا ضرورة الخطة الأمنية المقترحة في ظل التطورات الحاصلة في المنطقة.

 

 

A delegation from The World Council of Cedars revolution Headed by Tom Harb,(Secretary General) and DR Walid Pharse Special advisor to WCCR met at the United Nations with Ambassador Terje Roed-Larsen (S.G. Special envoy for the Implementation of UNSCR 1559)
Delegation discussed security situation in Lebanon in light of Syria wars, Iran and Russian intervention as well as ISIS and Nusra clashes with Hezbollah on borders.
The delegation communicated a security  plan to Ambassador Roed-Larsen to be forwarded to the UN Secretary General.A plan that would protect Lebanon or large parts of Lebanon under 1559 from the militias wars on its soil.
The delegation also discussed a possible international participation in the new security plan.
The delegation then met with the missions of three members of the UN security council USA, France and Russia.
All three missions reassured the delegation that they are working on protecting Lebanon from the war in Syria.
At the Russian mission. The delegation  urged Moscow to put pressure on its allies Iran and Hezbollah to adhere to a new security plan for Lebanon to avoid a major security collapse.
At the French mission the delegation explored Paris willingness to be part of the international backing of the security plan proposed
And at the US mission the delegation sought an American backing for such a plan, as part of the campaign against ISIS.
The WCCR delegation felt that the current constitutional void cannot be solved except via a new security plan for the whole country in view of the regional developments.