The World Council for the Cedars Revolution (WCCR) Objects to Bassil Invitation to European Parliament Conference/رسالة من المجلس العالمي لثورة الأرز إلى مؤتمر البرلمان الأوروبي يعترض فيها على دعوته جبران باسيل لإلقاء كلمة في مؤتمر له سيعقد في ستراسبورغ بتاريخ 17 تشرين الأول/2023

158

رسالة من المجلس العالمي لثورة الأرز إلى مؤتمر البرلمان الأوروبي يعترض فيها على دعوته جبران باسيل لإلقاء كلمة في مؤتمر له سيعقد في ستراسبورغ بتاريخ 17 تشرين الأول/2023

The World Council for the Cedars Revolution (WCCR) Objects to Bassil Invitation to European Parliament Conference
MEP Thierry Mariani
Assemblée Nationale
Paris, France 75355
October 9, 2023
Dear Mr. Mariani,
The World Council for the Cedars Revolution (WCCR) has learned that the leader of Lebanon’s Free Patriotic Movement (FPM), Gebran Bassil, has been invited by you to address a conference at the European Parliament in Strasbourg on October 17.
WCCR strenuously objects to the inclusion of Mr. Bassil. As Mr. Bassil has served as a top advisor to his father-in-law, former Lebanese President, Michel Aoun, he must be seen as complicit with that government’s accommodation of the Iran-backed terrorist group, Hezbollah, which was allowed to expand, infiltrate the military and government, and to receive armaments from Iran shipped through Syria. Hezbollah has stationed Iran-supplied rockets and mortars along the south Lebanese border with Israel and are currently coordinating with the horrendous attack by Hamas on Israeli civilians.
Hezbollah has a long and violent history within Lebanon as well. In addition to being responsible for the Beirut Port explosion (which the Aoun government refused to prosecute), Hezbollah has engaged in murder and kidnapping of Christians within Lebanon and is currently engaged in provoking an Israeli response to its mortar attacks on Israel’s northern territory in solidarity with the Hamas brethren, putting all the Christians of Southern Lebanon at risk of being suddenly engulfed in a war the majority of Lebanese emphatically do not want.
Due to Mr. Bassil’s continuous support and cooperation with the terrorists of Hezbollah, and for “systemic corruption” as well, the U.S. imposed sanctions on Bassil under the Global Magnitsky Act in 2020.
In light of these facts, WCCR hopes that you will reconsider your invitation to Mr. Bassil. He should not be speaking for Lebanon or the issue of Syrian refugees or any other issue.
Yours sincerely,
Tom Harb, WCCR General Secretary
John Hajjar, WCCR National Director

رسالة من المجلس العالمي لثورة الأرز إلى مؤتمر البرلمان الأوروبي يعترض فيها على دعوته جبران باسيل لإلقاء كلمة في مؤتمر له سيعقد في ستراسبورغ بتاريخ 17 تشرين الأول/2023
إلى النائب تييري مارياني/الجمعية الوطنية/باريس، فرنسا 75355
09 تشرين الأول 2023
عزيزي السيد مارياني،
علم المجلس العالمي لثورة الأرز أن رئيس التيار الوطني الحر في لبنان، جبران باسيل، قد تلقى دعوة منكم لإلقاء كلمة أمام مؤتمر البرلمان الأوروبي في ستراسبورغ في 17 تشرين الأول/2023
إن المجلس العالمي لثورة الأرز يعترض بشدة على إدراج السيد باسيل ضمن المتكلمين في هذا المؤتمر، وذلك لأنه عمل كمستشار كبير لوالد زوجته، الرئيس اللبناني السابق، ميشال عون، ولهذا يجب أن يُنظر إليه على أنه متواطئ مع الحكومة في لبنان التي تساند جماعة حزب الله الإرهابية المدعومة من إيران، والتي سُمح لها بالتوسع والتسلل إلى الجيش والحكومة واستلام الأسلحة من إيران التي يتم شحنها عبر سوريا. هذا وقد نشر حزب الله صواريخ وقذائف هاون مقدمة من إيران على طول الحدود الجنوبية اللبنانية مع إسرائيل، ويقوم حاليا بالتنسيق مع الهجوم المروع الذي تشنه حماس على المدنيين الإسرائيليين.
نفيدكم علماً بأن لدى حزب الله تاريخ طويل وعنيف داخل لبنان أيضًا، بالإضافة إلى كونه مسؤولاً عن انفجار مرفأ بيروت (الذي رفضت حكومة عون ملاحقته قضائياً).
لقد تورط حزب الله في قتل واختطاف المسيحيين داخل لبنان، ويشارك حالياً في استجلاب رد فعل إسرائيلي على هجماته بقذائف الهاون على الأراضي الشمالية لإسرائيل تضامناً مع منظمة حماس (الإخونجية)، مما يعرض جميع المسيحيين في جنوب لبنان لخطر التورط فجأة في حرب لا يريدها غالبية اللبنانيين بشكل قاطع.
كما أنه وبسبب دعم السيد باسيل المستمر وتعاونه مع إرهابيي حزب الله، وبسبب تورطه في “الفساد الممنهج” أيضًا، فرضت الولايات المتحدة عليه عقوبات بموجب قانون ماغنيتسكي العالمي في عام 2020.
في ضوء هذه الحقائق، يأمل المجلس العالمي لثورة الأرز أن تعيدوا النظر في دعوتكم للسيد باسيل، لأنه لا ينبغي أن يتحدث باسم لبنان أو بما يتعلق بقضية اللاجئين السوريين، أو بأي قضية أخرى.
تفضلوا بقبول فائق الاحترام،
توم حرب، الأمين العام للمجلس العالمي لثورة الأرز
جون حجار، المدير الوطني لـلمجلس العالمي لثورة الأرز