أبو أرز يعلق على ملاحقة رياض سلامة فقط: العدل كالحق لا يتجزّأ/Abu Arz-Etienne Saqr: Justice and Truth are inseparable

75

العدل كالحق لا يتجزّأ.
أبو أرز-اتيان صقر/16 شباط/2022
إن قرار ملاحقة رياض سلامة قضائياً دون غيره من أمراء الفساد المسؤولين عن خراب البلاد وإفلاسها، هو قرارٌ إنتقائي وإنتقامي، لا يندرج في إطار حملة مكافحة الفساد التي ينشدها الشعب، بل في إطار التغطية على الفاسدين الملاحقين دولياً ومحلياً، بالإضافة إلى البحث عن كبش محرقة لتحميله وحده مسؤولية كل السرقات والصفقات المشبوهة والسمسرات وعمليات النهب المنظم التي تمادت في ارتكابها العصابة الحاكمة على مدى عقودٍ طويلة.
نحن لا ندافع عن أحد من أفراد هذه العصابة الشيطانية، ولكننا نؤكد أن مكافحة الفساد تبدأ عامودية من أعلى إلى أسفل، وتكون شاملة او لا تكون… لأن العدل والحق توآمان لا يتجزّآن.
لبيك لبنان
أبو أرز

Justice and Truth are inseparable
Abu Arz-Etienne Saqr/February 16/2022
The judicial decision in occupied Lebanon to charge and prosecute Riad Salameh, the Central Bank Governor only among the other corruption lords responsible for the country’s ruin and bankruptcy, is a selective and retaliatory decision.
This judicial track does not fall within the framework of the anti-corruption campaign sought by the people, but rather within the framework of covering up the corrupted officials and politician prosecuted internationally and locally.
The aim of this vindictive persecution aims to have a scapegoat who will be held accountable for all the thefts, suspicious deals, brokerages and organized looting that the ruling gang has perpetrated over many decades.
We do not defend any of the members of this satanic gang, but we affirm that the fight against corruption starts vertically from top to bottom, and is comprehensive or not… because justice and truth inseparable
Long Live Lebanon